Tuesday, February 10, 2015

BERAKHIRLAH SUDAH

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

assalamualaikum... 

Alhamdulillah, hari ahad 1 februari 2015 maka berakhirlah legasi kedai roti canai bapak aku di melaka. setelah 21 tahun bapak aku berniaga, kami dengan rasminya menutup warong tersebut, yang mana kami ambil masa hampir 2 tahun untuk menutup warong ni. kenapa lama sangat? sebab ada isu mengenai tanah tapak kedai tersebut... setelah kami cuba pertahankan tapak tersebut demi abang mak aku, akhirnya, mak dengan ayah aku boleh merasa lega dengan penutupan kedai yang selama ni diorang tunggu-tunggu.. mungkin ada sesetengah pihak rasa macam bapa aku mengalah dengan tutup kedai tu, tapi hakikat, diorang tak tahu, bapak aku dah lama rancang untuk tutup kedai, dan kami terpaksa bertahan untuk cuba pertahankan tanah tu hanya demi abang mak aku atas rayuan dan permintaan pihak keluarga diorang supaya tanah itu tidah disalah gunakan orang lain, supaya nampak tuan tanah masih berkuasa ditanah sendiri.

banyak kenangan.. banyak benda aku belajar dari kedai ni. dari sini aku mula minat dengan perniagaan, dari sini mula aku minat memasak, dari sini mula aku belajar macam mana nak variasikan masak mengikut apa barang yang tersedia.. dari kedai ni juga aku belajar berdikari, dari kedai ni juga aku belajar mengenal erti susah mencari duit erti penat mencari rezki..

terima kasih mak dan ayah.. terima kasih atas segala jasa.. terutama pada kedai ni... jadi aku ambil bberapa foto untuk kenangan aku sendiri...





selamat tinggal kedai.. selamat tinggal kenangan.. moga makin maju dengan tuan tanah yang baru... 

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun