Thursday, January 1, 2015

sidia

assalamualaikum..

sekarang musim banjir, aku tak tahu pula sejauh mana dah sekarang, pasang surutnya, orang-orangnya, ada 2,3 tempat aku minta volunteer, tapi tak de lagi yang memanggil.. maklum la, kita tak de kepakaran..uhuk uhuk.. tapi kat pejabat sekarang tengah buat kerahan tenaga, so aku pun adalah termasuk, dalam bilik panggilan kecemasan dan sebagainya, aku sukangat.. suka sebab sibuk.. aku workholic?ntahlah, macam ya juga.. tapi lebih kepada, aku nak lupakan apa yang ada dalam hati aku..

apa ada dalam hati aku? dalam hati aku ada sorang manusia yang aku tak boleh lupakan.. dan cuba macam-macam cara, tanamkan perkara yang dia mengsampahkan aku.. sehari je aku rasa benci pada fia, lepas tu dah tak dah.. aku jadi rindu sangat-sangat.. sayang kat dia balik... ada yang kata aku mungkin kena ayat pengasih, tapi aku dah tanya ustaz mereka kata tak da apa-apa pun yang buruk pada aku. hurm...

tak pelah, hanya 1 jalan yang aku belum buat seikhlas hati, dan aku tak tahulah kenapa juga susah untuk aku buat, sedangkan sebelum ni, kalau aku nekad, aku boleh buat solat istikharah... tapi kali ni, entahlah.. tak faham kenapa macam susah.

banyak perkara yang Allah saja lengahkan antara aku dengan dia,untuk apa, aku tak tahu.. sebab itu semua kerjaNya kan... hari tu pun, masa aku melawat mak dia kat rumah dia, dia ada je kat bangsal moto katlama, kereta aku parking15 kaki je dari bangsal, aku lalu selang 6kaki je dari bangsal, dia siap tegur aku dan bagi salam.. aku dengar, tapi kerja Dia.. aku sikit pun tak tergerak hati nak toleh, nak pandang, atau nak terfikir suara siapa tu.. sedangkan selama ni kalau aku melawat mak dia, memang aku akan pandang tempat-tempat letak motor ni.. sebab aku rindu pada dia, tak tengok orang dapat tengok barang dia pun jadi lah kan... tapi aku tak terpandang.. subhanallah... sebak hati aku bila aku dah masuk rumah.. bila aku pandang bawah aku nampak orang naik moto dan tanya umi... umi cakap dia latu.. dia tegur ima, ima buat tak tahu kenapa.. sedih gila wooo.. sebab aku rindu bangat...  itu lah nama bukan rezeki kan? Allah je tahu kenapa Dia tak benarkan aku tengok sidia..

antara aku dengan dia.. entahlah.. macam ada jalan yang dibuka...tapi macam ada yang menghalang kami.. aku pun tak tahu. macam ada sesuatu yang tak membenarkan aku dengan dia bersatu.. aku dah cuba banyak benda... dan jalan terakhir ini yang aku tak dapat-dapat buat sampai sekarang.. istikharah.. tak tahu kenapa.. tapi aku tetap tanam azam untuk buat istikharah.. moga Allah memberi aku keizinan.  secara tak sengaja semua sedara dia pun dah kenal aku.. dan diorang memang suka aku.. tapi kalau semua orang suka, tapi tuan badan tak nak aku buat apa kan? tapi aku pelik gak, kalau dia tak nak aku, kenapa dia nak aku kenal dengan mak dia.. dengan adik-adik dia.. ntah lah.. hati dia aku memang tak paham. macam dia cakap.. aku tak kenal dia yang sebenarnya siapa dan bagai mana..

mana mungkin aku boleh kenal dia kalau dia sendiri tak membenarkan.. aku bagai mengejar bayang-bayang yang dipeluk tak akan dapat


No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun