Tuesday, February 10, 2015

SUKARELAWAN SALAM

alhamdulillah.. hasrat dihati tercapai untuk cuba mmberi bakti yang sedikit pada mangsa-mangsa banjir yang berlaku beberapa bulan lepas. untuk kali ini, aku mengikuti sukarelawan dari kumpulan SALAM, yang mana satu pertubuhan sukarelawan berdaftar, dan diiktiraf dimalaysia..

untuk misi yang aku pergi, kami ke temerloh, di kampung lalang. di sini kitorang di tempatkan di tadika kemas sebagai base camp untuk perempuan dan surau bagi base camp lelaki. yang bestnya, makan disediakan peserta sendiri.

keadaan kampung ni dah tidak teruk seperti dikelantan, oleh kerana musim panah telah melanda, maka menjadi masalah pada debu-debu yang berterbangan kesan daripada lumpur yang kering ketika banjir berlaku.

kami singgah juga di kampung yang bersebelahan dengan sungai pahang, subhanallah nama kampung memang aku lupa, aku tengok penduduk disitu kebanyak rumah masih lagi ok, tapi mungkin barang-barang banyak yang rosak, berbanding dikelantan terlalu banyak rumah yang hanya tinggal tapak sahaja.

team yang pergi punsangat sempoi dan bekerja sama.. kat sini aku share beberapa keping gambar.. minta maaf la tak banyak.. ini pun ehsan dari orang.. nak harap aku ambik gambo memang idak le.. sebab aku memang selalu terlupa nakambik gambar,. hahahahah












No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun