Friday, April 5, 2013

CERPEN : 150juta kali (2)

huda tersenyum"its ok la.. tak sengaja kan?"

"Fheeeww! I ingat u marah tadi.. Pandang garang semacam.. By the way, thanks" haiqal membalas dengan senyum lega.

"haaai both of u.. hud u ok?"tegur dhia.Huda hanya memandang dan tersenyum pada dhia..

"hai haiqal.. im dhia"dhia menghulurkan tangan..haiqal menggelabah.. Awek hot giller datang hulur tangan.. Ouh shit! I'm man.. Haiqal menyambut sambil tersenyum.. Mana boleh tak sambut!!!!!!

"ok gurls.. I pegi sana dululah. Nak ajar yang angkat besi tu.. minta diri" haiqal hanya berlalu sambil tersenyum. Dhia hanya memerhati dengan hampa, huda masih lagi membetulkan kasutnya. Dengan langkah kecewa dhia kembali ke threadmillnya.

Huda memerhati langkah dhia yang tidak bermaya "apakejadahnya perempuan ni? Tak pernah-pernah lak, tetiba rini nak tegur aku?" mengomel huda sendiri melihat dhia berlalu dari sisinya. Perasaan pelik menghantui hatinya. Di kejauhan dia memandang haiqal "pergh hensem gak mamat ni..." Dia cepat-cepat mengalihkan pandangan.. "Astaghfirullahalazim..." Dia beristighfar dalam hati.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
 

"reza, dhia tu siapa? Vogue giller kot.. macam model" tanya haiqal.
"wo.wo.wo.. kau berkenan ke?"reza ketawa sambil mengangkat kening. Haiqal menumbuk bahu reza
"juz asking dude"mukanya merah
"Ah kau.. Mcm la aku baru kenal sdemalam kan? dia partime model. Memang la dia hot.. tengok la kawan-kawan dengan dia semua yang gojes-gojes"
"tulah aku pandang.. pergh memang ramai yang buat aku telan air liur, sebab tu aku tak pergi kat diorang.. mau cair iman aku pulak nanti.. hahahaha.. Mantop..mantop...eh awek yang aku langgar tadi pun boleh tahan kan?"
"huda? Dia pun ok je. Tapi dia sempoi sikit. Ganas pun ada gak.. dia mana geng dengan stok-stok model ujung tu.. dia pun sibuk je kadang-kadang nak angkat dumbbell, besi semua. Sebab dia tu main bola tampar, nak kasi keras penampo katanya"
"hahahaha yeke? Tulah aku selesa je tengok dia, tak kekok pulak nak duk borak dengan dia, tapi baru nak borak-borak, dhia datang.. terus aku rasa macam, malu je nak borak dgn dhia. Nak tengok dia lama-lama jantung aku berdebar je rasa.. aku blah ar.."
"dhia datang?"
"ha'ah tanya huda ok ke tak?'
"eh mimpi apa lak tu? Setahu aku diorang mana pernah tegur sapa"
"yeke?"
"ye.. hud tu rapat dengan aku dengan staff je, yang kat dalam tu macam malas nak tegur dia terutama yang perempuan. Lelaki sempoi je la.. sebab hud tu rajin gak angkat-angkat besi, lelaki ni melayan je.. yang si dhia and the geng tu tak suka kot.. macam pelik je aku dengar..."
"Ouh yeke?? Entah.. Elok je td dia bertanya-tanya"

Sunyi seketika...

"ouuh yaaaa.. aku rasa aku tahu kenapa dia tegur hud.." reza memetik jari sambil tersenyum.
"kenapa?"
Reza mengangkat kening nakal, sambil senyumnya makin menjadi7ijadi sampai ke telinga.."sebab kau la..."
"aku?"Haiqal menggaru kepala yang memang tengah gatal.
"ha.. kau kan tak pergi kat customer perempuan, tapi masa tu ko ley plak bercakap dengan hud.. dhia nak test kau lah tu.. perrrghh untung la lu bro..!"
"untung mendanya woih..."haiqal tergelak-gelak. Telinganya merah.. malu le tu..
"Untung laaaa... Awek hot try usha ok..."
"Hahahaa..mana ada.. Itu anggaran kau saja" jawab haiqal malu-malu telinganya makin merah.
" Iyeeeee.. Dhia mana pernah nak tegur lelaki dalam gym tu.. Selalu aku tengok, yang lelaki je tegur dia, itu pun emdah tak endah dia melayan.. Peeerrgghh!! Masyuuuuuuuukk" reza menepuk-nepuk bahu haiqal. Haiqal hanya tersengih macam kerang busuk.



My BlackBerry's juiced by DiGi. How about yours?
http://m.digilive.my/bbplans

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun