Wednesday, December 8, 2010

air mata mengalir di 3/4 malam...

.
.
aku terjaga dalam pukul4..
itu adalah kebiasaan waktu untuk aku membungkus nasik lemak,
setelah nasik aku tanakkan sejam yang lalu..
seperti kebiasaan nak ambik mood..
aku scroll dulu home page FB..
terlihatlah status sorang sahabat, yang agak lama tak bertegur sapa..
berkaitan maal hijrah azam dan penghijrahan baru yang dia nak buat..
aku like kan jerk...
pastu aku tgk ada msg masuk dlm inbox..
bila aku buka.. msg nye berbunyi..

"dee..sori.. kita dah tak boleh nak rapat macam dulu..
ada hati ang perlu di jaga..kau paham kan?"

aku balas seperti biasa

"tak pe aku paham ^_^..kau pegi lah tido"

terus aku bangkit aturkan barang-barang keperluan nasik lemak..
dan membungkus..
sungguh ..
hati aku pilu..
sangat pilu..
ntah..
aku tak mengerti kenapa..
dalam membungkus air mata aku berlinangan..
aku tahan empangan ni lama dah..
satu perkara,satu perkara yang datang..
aku tabah lagi..
tp untuk pagi ni..
aku tak tertahan..
bukan kerana apa..
ntah..
banyak yang tertanggung..
kesunyian datang menggila..
kawan-kawan aku pergi satu persatu menjauh..
hanya kerana cemburu cinta hati mereka..
aku dan mereka hanya berkawan..
bahasa harian kami hanya beraku engkau..
ber bongok ber hawau
kata ucapan mesra kami..
kenapa itu yang di pening kan?
tak pelah..
aku redha...^_^
kerana aku tahu..
aku adalah RAHIMAH...
tapi sahabat..
aku memang mengharap..
kau setia menjadi pendorong aku..
waktu susah dan pedih terasa di hati
dan kau izinkan aku tetap menjadi pendengar setiamu..
tatkala hati engkau di sakiti..
aku sayangkan semua sahabat-sahabat aku..
walau kamu semua pergi
bukan dengan kerelaan hati...
silaturrahim tetap aku hulurkan ..
walau 10 tahun akan datang aku dan engkau bertemu kembali
^_^




9 comments:

NurSolehah said...

jgn sedih2... dia akn kembali klau itu kehendakNYA.. :)

hestyrezyuda said...

terima kasih solehah... hest th tengtang tu.. tp kadang kala lupa.. ^_^

terima kasih banyak2

Marsha~ said...

sayu pulak baca... sahabat adik tu lelaki ek??? biar jelah dik.. kalau itu yg dia mahu...

hestyrezyuda said...

kak marsha... ^_^

ha'ah kak.. lelaki.. adik tak ramai kawan lelaki.. tp yg ada pun kena hindarkan diri.. mmg saya biarkan jerk kak.. tp kadang2 sedey, bila kita ada masalah diorang yg selalu bg sokongan.. nak-nak lagi dalam perniagaan adik ni.. tp tak pelah saya happy kalau diorang happy ^_^

... said...

salam..
usah risaukan itu.semakin kita mendekati-Nya, insya'Allah hajat kita ditunaikan-Nya.yang penting, jangan sekali-kali 'menjarakkan diri' dari-Nya.sesungguhnya cinta yang sangat perlu kita jaga semasa usia jasad kita selari dengan usia Roh, adalah cinta kepada-Nya :)
dan apa saja yang berlaku, kita perlu redha. usaha dan tawakkal banyak membantu.selebihnya, urusan-Nya. :)

hestyrezyuda said...

terima kasih awak.. atas nasihat ni.. =)

saya sedar.. saya lalai.. =(

kadang kala saya lupa.. tap isaya sangat bersyukur.. sebab bila menda2 jadi pada saya.. saya tak pernah lupa.. dan waktu ni lah saya mula berzikir dan beristighfar selalu.. =(

kadangkala malu... bila dah terhantuk baru nak terngadah.. tapi.. selalunya.. memang Allah saja hantuk kan kita.. kalau tidak kita langsung lupa untuk menadah tangan memohon pada dia ^_^

... said...

ya.begitu la sayangnya Allah kepada makhluk2-Nya :)

Anonymous said...

kak..kite ikhlas..tp..lau org slh ertikan...kite sabar...lmbt laun drg akan sedar gak 2..sabar yer...

hestyrezyuda said...

terima kasih dik ^_^

klik iklan ni tak kena bayar pun