Sunday, January 4, 2009

LELAKI vs SOLAT

hmm.. skang nih asyik VS jer kan? ekeke.. persoalan nih aku terfikir masa aku kuar dengan along dan adik aku. aku bawa diorang men bowling, sampai kul 615 pm, then kitorang nak sambung karaoke lak. aku terpikir dah, maknanya nih, solat maghri b pasti terkantoi lagi. aku diam je dulu, kami booked bilik sederhana rm60 selama 2jam 1/2.itu bermakna akan abes kul9pm. kompem, maghrib akan aku tertinggal malam nih. kami ber7. aku, along, wan, kak ju, alang, kak ikin, pairus. masa mula2 masuk tu, semua sakan menyanyi. pastu tiba2 abang dengan adik aku kuar, tak cakap dengan aku lak nak pg mana. pastu lepas pairus nyanyi, dia pun kuar,masa kat pintu tu dia cakap kat kitorang yang tinggal " aku solat jap ea" aku terkedu sat, aku pun meronta2 nak solat, tapi tgh pegang mic kan? pastu adik dengan abang aku masuk, adik aku datang kat aku lepas aku nanyi, dah kakak, ko g sembahyang lak.. huhuhu terharunya.. sebab sebenarnya, selama nih, kalau aku kuar dengan budak lelaki, kalau waktu solat, diorang wat derk jer.. LILLAHI... aku tak tipu, memang tak penah pun yang ajak aku solat. kalau ada pun, itu pun aku yang buka mulut. ari tu aku kuar dengan kawan aku, dari asar dia bawa aku dah terlepas asar, masa tu nak masuk maghrib, aku cakap kat dia, " hmm selamberk jew kan muka kita tinggal kan sembahyang" korang tahu dia jawab apa? dia jawab, " kalau dengan saya senang je, kalau ada kesempatan baru buat " aku terdiam.. aku dengan sinis aku smash dia balik " yang skang nih, bukan tak ada kesempatan, tapi memang tak nak buatkan?" dia buat bodoh je. masalahnya dah lah laki orang, then ada juga dia cakap kat aku, dia masuk kan anak dia sorang kat sekolah agama sebab nak jadikan anak dia tu ustaz.. so, macam mana tu eak???

11 comments:

ieykin baik said...

kak mim
laki yg bergelar bpk owg tu masukkan anak dia kat skolah agama nnt sng x yah nak jwb soal akhirat

2nd , x la anak dia jd mcm dia n dia dperslhkan nnt
heheeh
tp laki tu x sedar bhwa bpk menjd cth kepada anak2
kalo anak2 jd dajal masuk sekolah agama pun
jgn slhkan sesapa
bak kata alfonso

sendri maw pkr maa

koh koh koh :]

nur_syahida said...

ala..klu de sorg ank die jd ustaz,
mesti rase selamat sbb at least ade gak anak yg doakan die bile die da k.o nnt. ngeee~ =D

rose emely said...

imaa...
lelaki tu en husin kew???
hik hik hik...ko bukan calon bini muda dia ker? hehehe
jantan cenggitu...ko bagi jer cukup2... ko kan sker smash hidup2!!!

Ibn Raia said...

ya. saya sokong kak ieykin tu,
saya dak skola agama, kbnyknnye yg saya tau mak pak hantar sebab

1. dulu2 sekolah agama sikit. sekarang dah beratus2. mereka tak nak jadi cam mereka dulu.

2. kesedaran. nak kiamat. baca paper dak2 sekarang trok sangat.

tapi kan. ada yang mak pak hantar sek agama sebab anak dia dah terok sangat :P
n then, anak yg terok itu menerokkan sek agama sehingga sek agama dicop orang

"eleh.sek je agama. perangai trok".

"sek dia la yg kes ....... tu"

tapi nak buat camna kan. mulut orang. yang buruk nampak dulu btol dak. yang berubah saya respek. tapi kagum la cikgu2 tabah, kalu tak, tak yah jadi cikgu la kan.

miss.4kul4h said...

saya? mnyokong smua kenyataan yg disebutkn diatas.. sekian..

hestyrezyuda said...

err.. lysa.. siot la kau pecah kan rahsia lak.. waaakaka.aku baru nak rahsiakan..ehehehe..
betul lah apa yang korang cakap tu, tapi kan aku terfikir, skang nih yang aku jumpa lelaki macam tu, abang dan adik aku.. untung lah sape dapat diorang. masalahnya... yang bakal jadi suami aku macam mana lah rupa dan jenis calon tu, ada tak yang macam kawan aku, atau adik badik aku.. huhuhu..
susah sangat jadi cikgu nih sebenarnya.. sebab tu ganjaran dia dan darjat dia besar disisi Allah...

thanks atas respon korang

acap said...

sbab dia xnk anak dia jd cam dia.

:)

rimieilya said...

setuju sgt..zaman skrg ni ssh tul nk cari lelaki yg pntgkn solat dlm segala hal..

kn solat tu tiang agama. kl solat pn xleh nk penuhkn,camne ng hal2 lain?

camnela nk didik anak isteri kl solat pn acuh tak acuh..

seb baik angah tak camtu..

sourplum said...

haha

salihin said...

yup...lots of great opinion there..

agreed...

for gurls..doa2 la dapat suami yg soleh ye..

n..bumi Allah nie luas..HE'll be anywhere,as long tmpat tu bersih, n we got wuduk,there nothg problem wit prayin' rite..?

ce tgk simple thg yg org selalu buat..
when d time came boyfriend or gurlfren call,cepat2 nak angkat tfon..
Azan..berkemundang..still makin' stupid face jek..
wut am tryin to say is..take care solat..u'll eventually know..its beauty,n wut goodness lies infront of ya..!!

happy taking care of solat!!

hestyrezyuda said...

betul tu salihin..err.. ada sket tersik laaadgn akata2 tu.. tapi nasib tak de pakweee. waakakaka.. thanks atas nasihat dan komen salihin

klik iklan ni tak kena bayar pun