Monday, January 12, 2009

akhirnya... (PART 1)

semalam aku dapat kol dari ramzan, pagi2 sebelum aku start kelas. agak terkejut juga, sebab dia sebenarnya dah lama tak kontek aku. hampir 2 bulan.

dia tanya aku
"ima. ima ada sorok kan apa-apa dari abang?"

aku agak terkedu juga,sebab aku tak tahu apa dia yg di maksudkan
"hmm, ntah lah abang.. rasa tak de. kenapa bang?"

dia jawab tenang je..
"tak pelah, kalau macam tu, tak de benda yang penting lah, dan benda tu tak penting lah untuk ima dan abang"

adeehh, makin kompius aku nih, apa dia maksudkan yang sebenarnya.. aku tahu dia nih mememang orang yang berpuitis dan berkias.
"abang, ni 1st klas ima, please.. jgn buat ima macam ni. terus terang je.ima tak ley macam ni, penat"

dia agak lama terdiam
"abang baca blog ima"

alamak.. adeh.. blog aku tu dah lah jujur sangat..
"hm, lepas tu? abang tak puas hati dan terasa hati dgn blog ima?"

dia agak berat nak berkata..
"yup.. i keep my self for u. why u did it? 'kekasih gelap?? apa tu? kenapa mesti ada terang atau gelap?"

waaaahh, part berat nih tak sedap kat phone kalau nak bincang rasanya.
"u already read kan? ima dah mention kat bawah tu, kekasih gelap more as best buddy. not more than that.. i make the rule..so apa yang pelik, juz nama je"

dia mengeluh..
"abes, mana plak letaknya abang?"

adoiyai.. ni yang haku nak hangin nih, dah lah tak prepare lagik nak masuk klas.
"mana abang menghilang kan diri selama ni tak kontek. i think i lonely now??"
aku tengok dia lak terkedu
"abang, ima nak minta diri masuk kelas, nanti kita bincang .."

"ok yang, abes klas nanti kita jumpa"

aku juz iyakan saja...
adoi.. benda ni memang kena setlle kan, selama ni aku ingat aku dengan dia dah tak de apa2..
aku ingat dia memang nak cuba untuk jauhkan diri dari aku...
tapi kenapa dia cemburu dengan kekasih2 gelap aku??
tak ley jadi mememang kena jumpa.. kena setlle cepat, kalau tak aku yang tak ley hidup

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun