Tuesday, January 13, 2009

akhirnya... (PART 2)

hmm, petang tu aku tekad untuk jumpa ramzan.
aku tahu, kami memang memerlukan perbincangan..
aku pecut ke uitm induk.
kami duk bersantai di bahu jalan tempat aku parking kereta.
perlahan dan penuh kesabaran dia tanya aku..

"ima ada sesuatu nak bagi tahu abang?"
aku hanya senyum dan kata "tak ade bang.."
aku lihat dia masih lagi tenang

"ima tak nak cerita dengan abang apa terjadi pada blog ima?"
aku masih acuh tak acuh "ima tak tahu dari mana nak mula,bang"
dia mula mengeluh kecil, "hmm apa ima nak terang kan pasal mawar dan melor?"
aku pun mula membuka apa yang membuatkan aku sampai jadi mawar dan melor.. siapa kanda dan ku.. siapa dia dalam hati aku.. dia menjawab semua persoalan kehilangan dia selama nih, walau sedikit goyah alasan dia, aku cuba terima.. sunguh lembut, berhemah, ddan profesional cara perbincangan petang tu. slow. very soft spoken kedua,dua nya.aku suka sangat, orang yang lalu, mesti tak tahu kami dlm mesyuarat penting..
akhirnya dia tanya aku..
"kalau abang kata..kita masih ada apa2"?
aku termenung berfikir, bukan aku tak mahu, bukan aku tak sayang..aku akui..aku tiada sesiapa disisi..tiada lelaki seperti dia aku temui, tapi aku terpana dengan isyarat istikharah yang pernah aku buat.. aku pandang dia, perlahan aku jawab...

"sebelum bertautnya kembali kasih dan sayang.. harap abang dapat istikharah untuk keyakinan diri, jangan gentar menerima keputusan yang di beri Illahi, kerana itu ada lah yang terbaik buat kita.."
dia hanya mengangguk lesu dengan sepalit senyuman..aku tahu hati dia penuh kerisauan dan kebimbangan untuk melakukannya.. percayalah abang Allah tak kan menyiksa hambaNya..setiap pertemuan dan perpisahan ada hikmahnya..

7 comments:

sometime sometime sometimes said...

istikharah..... perkara yg dituntut sekiranya kebuntuan kerana pandangan manusia tidak dapat menembusi ketetuan dan kehendaNya.. cuma dari situ kita mampu membaca serba sedikit petunjuk yg ditunjukkan itu pun jika diizinkanNYa..

tentng hal lain aku mampu melakukan nya tapi dalam soal hati.. aku takut.. kerana aku sudah terlalu syg.. takut tnda nya tidak seperti apa yang aku harapkan.. tapu aku sedar.. makin jauh hubungan itu makin parah jika ianya bukan untuk kita.. hmmm mim.. ko buat aku rasa sudah tiba masa aku lakukan nya..

pertemuan itu takdir, dan perpisahan itu mutlak

itu yg dari dulu aku pegang

sometime sometime sometimes said...

tpi kan kemane ek die pergi selama harini.. hehehe... wakaka cam cik abib lak aku sibuk nak tahu.. kikiki oppss sorry mim kiki

nur_syahida said...

macam bace novel..

hestyrezyuda said...

ahaha ko nih etoi.... suntut ko kang:D

memang novel shidah.. tapi di ringkaskan yang teramat sangat

ieykin baik said...

kak amim time jek
lgpun dia yg da besh kak penah jumpe
lgpun belum tentu kak ley jumpa mcm dia
sy tahu kak msh ley menerima dia
x kan wahsahlan
kak msh single sehingga skrg
x gtu kak amim?

hestyrezyuda said...

ntah lah ikin.. hati meronta sayang jiwa dalam kebimbangan. kalbu kekalutan.fikiran kekusutan. diri kekeliruan..

hang nadim said...
This comment has been removed by the author.

klik iklan ni tak kena bayar pun