Tuesday, January 8, 2013

what should i do? _____ jom membaca!!

actually aku terasa sangat syahdu dan sayu untuk 2 hari ni, semalam dan hari ni.. sangat la.. yang harini punya perasaan mestilah tempias dari semalam kan. kadangkala kan, kita terasa seperti superhero, nakmenyelamatkan semuaaaaa keadaan.. nak dia menjadi seperti kisah-kisah si pari-pari.. nak semuanya bahagia dan gembira.. tapi kita lupa.. kita hanyalah pelakon, yang melakonkan watak yang terlah di tentukan skripnya dari Allah.. aku sedih, kenapa dia tak fikir jauh.. adakah betul dia ada kekasih gelap sekarang? dia bersuami.. ada anak.. nak ke pejabat agama, adalah satu perkara yang menjerat diri sendiri. siapa yang ingkar perintah? siapa yang tak hulur nafkah? haih.. perkara ni yang buat aku rasa sangat serabut.. ya serabut.. sampai, aku bawak kereta patah side miror.. sampai aku gesel kereta orang.. hakikat masalah itu nikmat.. tanpa masalah kehidupan boring.. tapi memang tu aku.. kalau ada masalah semua jadi kalut.. jadi aku perlu kembali motivasikan diri. dia lupa ke? kerana dia aku fobia untuk kawen. kerana dia.. aku takut nak bersama dengan lelaki. sebab takut mak ayah dapat menantu yang sama peelnya. ntahlah.. aku menahan rasa sampai aku tertidor 12 jam semalam. dari 6 ptg dan aku terjaga jam 6 pagi.. tanpa aku ambik apa-apa ubat??? pelik..sangat pelik...

sudah.. abaikan.. aku juz nak tunjuk kat korang buku-buku yang aku beli tadi


TADAAAAAAAAAAAAA..~



actually.. ini semua adalah komik.. APA??? KOMIK???? ya.. komik.. satu je.. kat atsa sekali belah kiri.. itu adalah novel aksi. aku beli sebab kat kedai tu dia promosi penghabisan stok satu majalah tu 50sen je. so semalam aku beli 3, novel tu satu, dengan 2 komik. dan satu yang aku beli adalah komik boys over flower.. waaaah.. cerita korea tu sebenarnya adaptasi dari komik.. baru aku tahu... tapi rupanya dia bersiri, yang aku capai adalah siri ke3. so, aku pegi pagi tadi dan kata nak tukar. dia kata ok, so aku pun mencari. tujuan aku pegi sana bukan setakat nak tukar buku, aku berjaya pujuk semua offocer berkaitan untuk membeli novel-novel dari kedai mamak tu.. sebab dia kata less 30% every each novel. so kedatangan aku adalah nak select novel. 

korang tahukan.. kalau nama clearance stok, mana ada dia susun baik-baik, berterabur, jadi aku capai 1,1 sampai ada yang ingat aku keje kat situ.. hampagas betul. mana taknya, aku kutip setiap buku yang ada, mana yang novel aku baca rinkasan dia mana yang komik aku tengok sikit isi dalam, yang best aku letak tepi. tak best aku tolong susun... dah la muka aku pun ala-ala kajol... eh.. tak.. ala-ala penang mari.. duk lak kedai mamak muslim.. mau diorang tak pikir aku ni anak penakan tokey kedai? hahahaha. but its ok.. aku select 25 novel untuk library aku, 10 novel cinta ada novel fiksi, ada novel aksi, ada novel keagamaan ada novel motivasi ada jugak buku blog Dr. Mahathir dan yang best.. jeng..jeng..jeng... ada novel dari J.K Rowling Harry Potter the Half blood prince.. bahahaha, saje je acik ambik.. biar variety sikit kekdahnya. oleh kerana aku dah jualkan 25 buku.. so, buku-buku yang aku ambik tadi dalam 7buku adalah free.. terima kasih tokey kedai. hikhikhik

jujurnya, aku tak tahu le plak bila aku boleh baca sebenarnya.. tapi tak pe.. impian aku nak buat perpustakaan mini kat rumah sendiri. nak penuhkan book shelf sendiri.. aku pun baru je beli 2 novel karya aisa linglung iaitu sperma cinta dan sengih kerang. ini novel lawak! memang best.. nanti aku buat review ok. dan aku ada satu karya John Norafizan Coklat yang manis. nanti aku buat review jugak, karya john norafizan ni aku dah habes baca.  jadi sekarang aku ada 4 novel dan 9 komik. insyaAllah aku akan tambah dan pelbagaikan. aku teringin nak ada novel ringan bahasa inggeris, kalau ada sesiapa yang punya cadangan, boleh la bagi aku  ya.  k guys.. aku sekarang rasa sikit happy, mungkin sebab.. aku punya buku.. heheheeh.


pssst.. jap lagi nak balik.. ada penyewa baru.. harap-harap dia ok.. se-Ok atau lebih ok dari ellysa.. ellysa terbaik..dan sempoi.. harap budak tu kepala gila-gila jugak.. hope so!







Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Anonymous said...

Assalam Amimah,

Dalam banyak2 tu aku tau zoology je.. tp aku pon da lupe la... oo aku tau ni komik ala2 cintan.. eh eh.. ko kan xcakap kedai name ape.. haha... camne nak jadi promoter gini?

Yang Pandai Lagi Bernas,
Yusuff.

hestyrezyuda said...

hai yusuff yang hensem lagi budiman..

tujuan aku adalah tidak mempromote kedai.. hakhakhak... lupa nak cakap.. oleh kerana aku dah jualkan 25 buku, so yg aku ambik semuanya free.. hahahaha.

kedai tu adoi lupa la nama dia. tp dia 1 je kedai runcit kat anjung parcel E tu.. kalau ke pegi, naik escalator dah nampak kedia dia sebelah watson.

novel tu tak de cintan sangat pun. banyak yang aksi

klik iklan ni tak kena bayar pun