Monday, August 8, 2011

bonus raya.. terima kasih kerajaan !



alhamdulillah.. dalam kesesakan dalam membeli kelengkapan perayaan dan juga keperluan harian.. pihak kerajaan berbesar hati memberi  bonus 1/2 bulan gaji atau paling minimum sebanyak rm 500 serta para pesara juga sebanyak rm500 ....

ada yang tanya aku.. dapat 1/2 bulan gaji dengan rm500 ke? eh tidak.... first dia akan kira mengikut 1/2 bulan gaji dulu, sekira jumlah 1/2 bulan gaji kita kurang dari rm500, pihak kerajaan akan topupkan menjadikan dia sebanyak rm 500..

kalau yang golongan profesional, jusa-jusa, gunasama atau kumpulan sokongan yang dah lama berkhidmat tu.. mungkinlah boleh dapat dalam 800 keatas... pada kumpulan sokongan yang baru2 ni.. mungkin lah dapat 700-500 ringgit.. 

mungkin ada yang berkata.. "alaaahai, 500 jerk? " tapi sedar lah wahai kawan.. dengan jumlah itu, banyak keperluan dan kelengkapan yang boleh kita dapatkan.. jadi.. bersyukurlah.. lebih baik sedikit dari langsung tak de.. betul taaaaaaaaaaaaak????




4 comments:

3LiN4 said...

betul2!!!! heheheheh...

jom, shopping raya.... lalalallaal :))

hestyrezyuda said...

hakhakhak.. adess rasa macam tak dan jerk nak shopping raya

3LiN4 said...

kasi dan la kak oiii... hhehehe... sy pun xshopping pape... kena simpan duit... :((

hestyrezyuda said...

ekeke.. raya ni biar bersederhana ko tu.. banyak benda nak guna.. kawen lagi.. beli barang rumah baru lagi..

pape pun.. tahniah akk ucapkan dah gain 1 goal in your life... will be gain second goal soon.. moga Allah mempermudahkan semua urusan elina .. peace yooo ^_^

klik iklan ni tak kena bayar pun