Saturday, October 24, 2009

INI PENDAPAT AKU TENTANG 'K' HOPE KAU TAK MARAH TEMAN



aku pun tak paham.. sebelum nih aku kenal dia aku ley terima dia.. aku suka sangat dan setuju sangat dia bakal tunang dengan teman....

tapi...
setelah beberapa perkara berlaku.. aku jadi meluat plak dekat dia... semeluat teman pada din.. macam mana sebab aku rasa kecil hati sangat.. mana tak nye...sebelum nih teman duk asyik bercerita perangai dia yang boleh di kata workholic.. kadang2 dengan teman aku pun masa nye kurang... hurm.. ntah.. lepas kejadian teman mendapat kasih sayang yang didamba kan.. baru lah dia datang untuk menuntut hak dan menyatakan yang dia teramat sayang dengan teman... tapi.. kenapa tidak sebelum ini dia berkelakuan sebegitu???

selepas detik tu.. dia sentiasa kol dan msg dengan teman sampai aku lak rasa nak tegelak.. but wat tak tahu je lah.. sebab teman pun diam jerk kan...

perkara yang buat aku kecil hati adalah masa raya.. teman dah janji dengan aku nak kuar raya bersama depan dia sendiri. dan dia sendiri pun mengiyakan.. but last tak jadik sebab dia tu menggunakan kuasa vetonya untuk mengatakan tidak dan harus ikut agenda dia.. aku yang dah siap dan dah tunggu diorang kat luar nih terpinga-pinga. dah cantik2 ni woooo mau jalan raya... nak balik, takut nanti apa plak kata family aku sendiri nasib ada uncle.. so, aku pun g la minum kat kedai mamak dengan uncle dengan memakai baju raya..ekekeke...

kejadian seterusnya, bila besok dia dan teman datang kerumah aku untuk beraya bersama teman-teman YM yang ada.. abang kodok ajak secara baik untuk memeriahkan rumah terbukanya pada malam tu.. tapi dia memberi pelbagai alasan.. termasuk " dah benjanji dengan emak teman untuk hantar dia pulang dengannggu segera" tapi... bila aku dapat tahu..malam tu mereka masih di melaka, dan aku ajar teman suruh dia pujuk untuk ke rumah kawan kami tu.. tapi seperti yang aku jangka.. memang dia mematikan diri tak nak pegi..dengan kuasa dia.. dia menyuruh mengikut plan dia.. so.. aku malas nak kata apa.... DIA CAKAP TAK SERUPA BIKIN

hal seterus nye bila aku bersama-sama keluarga teman untuk ke behrang.. aku ditanaya emak teman mengenai mereka.. aku hanya mampu kata aku tak tahu, walau hakikat nak aja aku cakap apa aku rasa.. tapi aku malas nak masuk campur hal keluarga diorang... dalam masa ni juga teman menyuarakan hasratnya untuk memiliki kereta sendiri..emak teman mula menanya... " bukan dia kata nak bagi kereta tu ke kamu lepas kamu beli motor??" jawab teman pada mak dia " dia kata tunggu lepas tunang" pergh aku dengar yang sakit hati.. mana tak nye.. masa teman cadang nak beli kereta dia pun sama nak beli then dia cakap tak yah beli, beli motor je... nanti tukar dengan dia. but akhirnye... teman aku still dengan motor dia redah ujan ke tempat keje dah 5,6 kali jatuh kemalangan lagik.. haaaaaiiihh itu semua buat aku makin benci kat dia..kata sayang..kata ambik berat tapi macam ni ke???

hurm.. aku mmg dah tawar hati terus dengan mamat ni.. teman sampaikan kata nak tunang pun aku tak happy.. ntah la... tapi teman nye keputusan dan kehendak serta masa depan dia kan.. tak kan lak aku nak halang...

moga teman berbahagia bersama dia




No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun