Monday, June 23, 2014

Hasbunallahuwanikmalwakil....

5-6 hari sudah aku rasa sangat down, emosi aku tak keruan, aku rasa sangat tak bermaya. Aku sangat terganggu. Mesti korang cakap "bawa-bawa solat" atau mungkin ada yang kata "bawa diri
baca quran" bukan aku tak nak buat benda tu semua, tapi aku ABC.. So korang lagi paham kot kenapa emosi aku lebih meroyannya... maklum le perempuan ni kalau time bulan mengambang, memang peel memelik.

Ok done..

Nak dijadikan kisah, aku memang tak keruan sangat-sangat. Kebiasaannya aku zikirkan hasbirabbi...sebab itu zikir penenang jiwa.. tapi pagi tadi masih tak berkurang risaunya. Tiba-tiba mulut aku berzikir "hasbunallahu wani'mal wakil ni'mal maula wa ni'man nasir" .... berulang kali..perlahan-lahan hati aku beransur reda..tak bergolak, kuteruskan zikir dibibir dan hati..secara jujur aku tak tahu makna zikir tu dan selalunya zikir tu digunakan dalam situasi apa. Sampai je ofis aku terus google.. subhanallah..Allah maha besar... maknanya sungguh indah.. sejak darri tu mulut dan hati sentiasa terpacul bila sesuatu yang tak best terbit.



Adios

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun