Saturday, August 24, 2013

Luahan hati doploh pat ogos tigablas

Sekarang aku kat kampung. Ntah lah. Hidup aku tak happy macam dulu. Kenapa ya? :( sungguh aku sedih. Balik kampung ni pun aku harap aku boleh rasa sikit kegembiraan melayan kerenah anak buah aku, berbual dengan mak dengan ayah aku.. Sibukkan diri kat kedai ayah, kemas-kemas rumah mak. Tak pun baring sebelah mak sambil dengar mak mengaji. Hati aku sedikit tenang kalau ada orang disisi.

Kenapa? Salah satu punca adalah.. Aku ada lakukan satu jenis dosa yang aku rasa aku sendiri tak boleh nak maafkan diri aku dengan serta merta. Disebab kan tu, aku rasa sentiasa bersalah dan sentiasa berdosa. Paling aku takut, sekiranya aku mati dalam waktu terdekat. Adakah Allah sudah mengampunkan aku? Adakah mak dan ayah mengampunkan aku? Adakah aku terhindar dari siksaan Allah atas dosa yang aku dah buat?

Dosa.. Ya.. Sebenarnya tanpa kita sedar, hari-hari kita melakukan dosa. Tapi kita hanya memandang remeh. Paling selalu kita buat, mengumpat. Dengan sedar atau tanpa sedar, secara nyata atau didalam hati. Belum kira lagi didalam bab solat.. Apatah lagi dalam waktu bekerja dari segi keikhlasan dan kejujuran. Dari segi kata-kata.inikan pula,aku menambahkan lagi dengan jenis dosa besar??! Subhanallah! Astaghfirullah! Laaillaahaillaallah..

Ya Allah... Ampunkan dosa-dosa ku ya Allah.. Ampunkan segala kemungkaranku ya Allah.. Ampunkan segala kelalaian ku ya Allah.. Ampunkan segala keterlanjuranku yaAllah.. Ampunkan segala kemaksiatanku ya Allah.. Ampun kan dosa ibu bapa ku ya Allah.. Sesungguhnya siksaan Mu itu sangatlah pedih yaAllah.. Aku tidak dapat menanggung kepedihannya.. Ampunkanlah aku... Selamatkanlah aku dari siksaanMu.. Yaaaa rasulallah.. Doakanlah umat mu ini ya rasulallah.. Mohonkan keampunan ku ya rasulallah..lindungilah aku dibawah lembayung syafaat mu ya rasulallah.. Bantulah umatmu ini ya rasul allah...




My BlackBerry's juiced by DiGi. How about yours?
http://m.digilive.my/bbplans

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun