Tuesday, June 11, 2013

kisah budak sekolah gaduh ... memang kelakar

hakikatnya ni, aku nak lah buat entri bergambar. tapi memandangkan mood tak de dan sekarang ni aku rasa sakit kepala, terus la tak jadi. nak-nak lagi aku menghadapi setu perkara yang bagi aku sangat bodoh lah semalam.. malas nak cerita banyak meh aku cerita sikit...

pertikaman lidah dan emosi, antara aku dengan makhluk Allah yang aku pun kurang la faham dia ni di lahirkan songsang ke apa.. yang aku pelik aku dituduh sebagai dalang memporak perandakan dia dan kawan2 dia. aku lah manusia yang suka ambik tahu semua hal-hal mereka.. aku lah manusia yang suka provokasi.. 

ok fine.. tak kisahlah kau nak kata apa.. cuma aku tak paham, kenapa segala bukti aku kau tak nak tengok dan kau boleh tulsi kat fb "kau bagi berlambak prinskrin pun aku kalau dah tak nak percaya tetap aku tak percaya" so.. see, nampak kan siapa yang tak relevan sekang..?

yang kelakar juga dia nye soalan KENAPA AKU DI JADIKAN BAHAN? KENAPA SEMUA ORANG NAK TAHU PASAL AKU? helloo.. jangan perasan sangat la.. bukan nak tahu sangat pun, tapi aku memang nak mbik tahu sebab aku nak tahu KENAPA KAU TU TIBA-TIBA JADI BISU TAK NAK BERCKAP DENGAN AKU? dan BETUL KE ORANG TUA TU KATA AKU GEDIK? bila 2 soalan ni aku aju kat kau sendiri, kau menafikan pasal gedik.. yes, but untuk part kau.. kau tak nak bagi aku jawapan walau aku dah kata aku terima apa aje.. so, nampak kan siapa yang tak realistik dan plastik kat sini?

yang kau kata aku provokasi.. ok fine... memang la aku provok.. tapi, kalau orang tu tahan mulut, dia mesti tak cerita kan.. so, nampak kan sape yang tak pegang amanah kat sini?

kau kata aku reka cerita.. helllooo.. setakat soalan EH DIA TU DGN DIA NI OK KE TIDAK? dikatakan reka cerita.. sumpah kelakar! soalan dan ayat penyata tak dapat di bezakan? kata penulis weyh? patut lah tak ley tulis buku takat tulis zine jer.. oooppsss...!

kau kata aku ambik tahu semua hal orang-orang.. cik adik yang hati tak tahu rasa apa tu.. aku tak pernah nak minta orang cerita.. tak payah nak pegi jauh lah. dalam aku nak settlekan benda ni kau sendiri bukak cerita "OK LA.. AKU BAGI TAHU KAU SATU RAHSIA.. YANG SEBENARNYA ORANG TUA TU DAH KAWEN ADA ANAK 2 DALAM PROSES CERAI" ok skang.. ada ke aku yang minta kau cerita? ada ke aku tanya keberadaan orang tua itu? aku ke yang terhegeh2 nak tahu? kau yang gatal bukak mulut cerita kan? so? macam tu jugak lah dengan mulut2 yang duk cerita situasi diri kau pada aku, aku tak minta diorang cerita.. tapi diorang yang cerita.. kalau dari 3 sumber.. yang infonya separuh2 kalau cantum aku boleh dapat 1 cerita kot.. nampak tak bodoh kau kat mana? nak tuduh orang.. tapi sendiri tak fikir sendiri mulut tempayan..

ok tak pe.. kau kata kau tak kan maaf dan redha walau sikit pun.. ya.. aku juga tak kan maafkan dan redha walau sikit pun. sebab aku dii hakimi dengan tidak melihat bukti bahkan bukti aku tu di sangkal tanpa di lihat.. cantik.... 

jangan nak suruh orang lain simpan bodoh.. jadi matang dan sebagainya.. kau nak kira kau punya baran.. simpan baran tu sikit.. jangan nanti pakwe lari , bakal adik ipar membenci...

kau panDai nak lantak kan orang kan.. LANTAK KAU LA.. SUKA  HATI AKU NAK KATA APA.. KAU INGAT KAU SAPE YANG ORANG NAK TAHU LIFE KAU? SETAKAT BARU TULIS ZINE NAK RASA DIRI ARTIS.. OMAIGOD! PELIS LA WEYH.. MUNTAH AKU.

ni nak pesan... memang la artistik.. tapi cuba jadi realistik dalam beberapa perkara.. simpan sikit emo.. jangan jadi bodoh.. kebenaran di sembunyikan.. cara lah weyh!


eh lagi satu.. kau.. haaaa.. kau lah yang badan memengkul macam udang tu... konon kau lah yang teraniayakan dalam benda ni.. kihkihkih... patut la sampai tua tak maju.. duduk la situ je weyh.. kena bodoh kena tunjal jela kepala kau dengan maklampir tu...

nanti.. bila korang dah tua.. korang akan tahu apa aku kata.. masa tu.. aku dah tak de... tak payah nak minta maaf.. jumpa kat sana besok cubalah merayu.. kalau la masa tu hati aku nak maafkan untungla.. kalau tak.. tanggung jelah sendiri ye.. 

ingat.. kat sini aku yang di hakimi tanpa melihat bukti kukuh. jadi aku yang teraniaya. 





eh ni blog aku.. suka aku la nak tulis apa.. tak payah pening-pening syuh..syuuuuh...

--
>> HestyRezYuda<<

No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun