Saturday, September 24, 2011

Sim Ya Alif Lam

apa? bukan perkataan yang bagus? tak baik cakap macam tu? wat eva...... yang aku tahu hari ni memang macam sial....dari pagi memang aku dah rasa lain... rasa macam hampeh giller.. tapi aku buat macam biasa..., terus pegi kedai tolong mak ayah aku kat sana..

dalam tengah hari dah balik rumah... diorang cakap nak pergi beli barang kat tesco melaka dan pasaraya koboi.. ok .. aku pun nak pergi... tapi aku stuck.. sebab aku tak tahu nak pakai baju apa.. almaklumlah aku balik sehelai sepinggang dan badan aku dah gemuk sekarang.. mak aku ada kasi selai seluar dan baju... aku pakai.. agak sendat sikit... belum sempat kuar bilik.. ayah aku dah pelaung suh tukar baju.. katanya sakit mata pandang... kalau itu saja aku tak kisah.. boleh lak mulut along aku tolong samnbung membebel.. kena jaga ketrampilan la.. kena selekeh la..... memang sial... last-last aku pakai track sut dgn sweater jerk.. aku memang selesa macam tu.. 

kat jalan yang padat dgn kereta.. ada jerk plak yang kurang kebijaksanaan memandu... bertubi-tubi sial aku laungkan.. huh! puas hati aku... bodoh betul diorang nih....

sampai di tesco... sedang aku  belek sehelai tudung yang di pakai patung pameran.. tiba-tiba.. patung tu boleh plak terjatuh.. masalahnya bukan 1... bahkan ketiga-tiga yang diletak berhampiran jugak jatuh... eerrrgghhh...!BODOH..!! sial..!! apahal ni???? 

aku melangkah ke pintu besar tesco.. tapi kaki aku menghala ke 1 sliding yang bukan pintu...!ah..sudah... aku memang sial..!

dalam tesco.. dekat koboi.. aku ok lagi.. bila balik rumah.. tiba-tiba aku terasa kaki kanan.. atas dari tumit tu.. bisa sangat bila aku berjalan.. hurm.. sudah.. lagi buat mood aku macam hawau!

dalam tengah aku menghidang.. tiba-tiba bapak aku boleh sound suruh aku kurus...!.. damn..! memang siall..!! bukan aku marah pada apa bapak aku kata... tapi aku marah pada keadaan tu... eh boleh ke macam tu.. tapi memang aku tak marah bapakk aku.. cuma aku kecik hati.. aku bukan tak de niat.. tp aku tak tahu nak buat macam mana.. sebab semua usaha aku tak berjalan..!! MEMANG SIAL..~!

mak. kak ipar dgn abang aku berjalan raya rumah sepupu aku.. aku cakap aku nak duk rumah.. sebab aku memang tak de mood... aku buat agar-agar oren... aku dah hias cantik.. bentuk bunga atas tu... masa aku angkat nak masuk kan dalam peti ais.. aku tak perasan pintu peti ais tu bergerak untuk kembali tertutup.. aku pusing dan... PAAAAAAANGG..! aku terlanggar pintu peti ais.. dan separuh dari agar2 tu tumpah.. pergh... memang aku jerit.. SIAL!... aku masuk baki dalam peti ais.. aku lap mana kat lantai.. aku terus ambil towel.. mandi.. solat.. ambil laptop,. dan taip... sebab aku tak tertahan sangat dengan perasaan SIAL aku hari ni...

aku tahu ini tak baik...tapi ini aku alami.. harap paham dan tak de komen yang sangat negetif.. kalau ada.. memang sial la jawabnya...

6 comments:

adi said...

hest :) hest sepatutnya kata camni. wah sungguh baeknya Allah dengan diri ku :) Allah berikan sedikit musibah kecil untuk hapuskan dosa2 kecil ku yg telah lalu :) Sungguh penyayangnya Allah kepada diri ku :) Last sekali hest kata camni pla, Terima Kasih Bebanyak Allah :)

lepas tu hest baca sekali lagi entry adi soal Muhasabah Diri tu :) ni adi sediakan linknya untuk hest k >>

http://www.ahmadikatu.com/inilah-saatnya.html

Piah Becok said...

bersabarlah! ada hikmah semua tu berlaku. anggap sebagai penghapus dosa-dosa kecil.

hestyrezyuda said...

adi :( thanks...

hest tak igt langsung pasal tu semua... sebab hest memang rasa macam meluap2 sangat hari tu.. semua benda tak kena.. feel pon jadik zero... :(

pape pun thanks sebab ingatkan hest..

astaghfirullahalazim.... kesian ayah.. sebab dia tak sempat cakap banyak.. hest terus lari ke hall rumah.. sebab hest tak nak dengar banyak.. nanti hest tertinggi suara... huhuhu

hestyrezyuda said...

piot.. yelah tu piot.. betul le tu.. cuma hari itu aku hilang pertimbangan badan.. miaahahahaha

ahsfantasy24 said...

hehehe..
kalau eja tu bnyi ringan skit :)

hestyrezyuda said...

hahaha ash.. :p

klik iklan ni tak kena bayar pun