Tuesday, August 2, 2011

Lelaki dan Gentleman..adakah perlu?

fuh.. dah terlepas berapa banyak entri best yang patut aku publish.. tp semua lesap bila memory kat pala aku nih terlupa nak save kan dia... so ini kes pagi tadi, masih hangat... best kot kalau kita dapat kupas... ekekekeke.. jom..


actually pagi tadi aku dapat 1 mesej.. bunyik dia macam ni..

si lelaki :
"hai awak... saya baru balik dari kursus.. selamat berpuasa.. boleh tak send
gambar awak yang mengadap kamera.."

aku:
"hai... selamat berpuasa juga.. gambar?"
si lelaki :
"ha'ah gambar.. nanti saya bagi gambar saya pulak.. saya janji..
hari tu awak da bagi tgk.. tapi awak pandang tepi.."

memang tabiat aku bagi gambar ramai2 tak pun gambar tak pandang kamera


aku :
"ouh, kalau macam tu.. awak lah bagi kat saya dulu"


si lelaki :
"alaa.. saya janji... saya akan bagi lepas awak bagi.. bulan puasa ni awak..
tak kan saya tipu punya.."


aku :
"apa salahkan kalau awak bagi dulu.. awak kan lelaki.. gentleman la sikit"


si lelaki :
"ni bukan masalah gentleman ke tidak.. tapi saya yang minta dulu kan?"

aku :
" hari tu pun kata nak bagi tak bagi2 sampai sekarang.. tak kan yang ni saya nak percaya"

si lelaki :
"betul lah.. nanti saya hantar lepas awak bagi awk punya...tak pelah awak.. susah lah kalau kawan dengan orang yang tak percayakan kita nih..bazirkan kredit saya jerk"


aku : 
"aik..saya ni perempuan.. awak lelaki, awak la patut bagi dulu.. apa laaa"

salah ke weyh apa aku kata tu? aku tak tahu lah.. tapi setahu aku memang dia nih tak pernah nak bagi gambar dia.. boleh tak minta orang gambar.. then bila turn dia, kata gambar tak de dalam hp semua dah transfer kat pc... hellloo... paling bangsat mesti ada 1 laaa.. lagik pun taktik tu aku dah pernah pakai dah... tak payah nak buat muka telus guna alasan lapowk.

susah sangat ke eak? once orang tu macam ragu-ragu, salah ke kita yang buat dulu.. baru minta kat orang tu.. means kita jujur, aku memang akan bagi.. salah ke? salah ke.. as a guy.. dia start kan dulu.. bukan aku nak kata perempuan kena hold first step.. tak.. perempuan pun boleh make move.. tapi kes nih.. dia yang start dulu everything.. tang yang ni.. nak paksa-paksa aku dulu plak..

aku tahu.. kalau takat kawan ym ni.. memang ramai yang tak cantik ramai yang muka pecah rumah.. tapi tak payah lah nak sampai macam tu sekali.. apa jua bentuk wajah kita.. banggalah dengan apa yang kita ada... orang suka ke tak ke.. ada dia kuasa nak tukar wajah kita??  bagi jerk la kan?

ni lagik la.. dia dah lah lelaki.. kompem la aku, sebagai gadis manis yang sangat ayu serta halus tatatertibnya dan adab sopannya.. tak kan plak aku nak bagi dulu... for second time plak tu ok? 

tapi kan.. sekarang ni... memang susah kan nak jumpa lelaki yang betul2 gentleman.. ok gentleman tu sangat lah subjektif.. ini gentleman dari sudut mata aku la...yang berani move for first step..tak kisah lah dari sudut apa pun...yang berfikiran matang dan terbuka..yang boleh berfikir tentang cara penyelesaian masalah atau yang cepat berfikir sesuatu keadaan.. alert..yang cool dan tenang.. berusaha..

ok jujur.. itu lebih dari ke arah ciri-ciri lelaki yang aku cari.. tapi tak jumpa sampai sekarang.. kalau dapat.. kompem air mata aku berguguran.. tapi aku tahu.. korang akan cakap.. bukan semua yang kita nak itu akan dapat kan? aku paham .. :D 


so.. sebenarnya.. apa lelaki pikir yang menunjukkan diorang itu seorang GENTLEMAN eak?? nak juga tahu .. kot pandangan aku totally berbeza.. mungkin aku boleh tukar pemikiran aku mengenai gentlemannya seorang lelaki... boleh bagi tahu aku kan??









No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun