Tuesday, August 23, 2011

aku nak buat sendiri balik :(

aduih.. aku mula lah ni, terasa dah macam tak lengkap hidup.. huhuuhu... aku mul ala gatl nak mencari barang... rasa dah macam tak tahan jerk nih.. aduih... apa yang aku nak ritu dah dapat dah.. walau pun sikit antik.. at least bole la nak di guna pakai kan... ni oven hitam ni.. jarang dah nak nampak orang pakai.. tapi aku pakai kan...


ini le rupa oven umah aku. diperoleh ikhsan dari opismate aku ni ha, kak rohani 

ya.. aku ni kan memang antik sikit orang nye.. perabut umah aku memang aku na kkumpulkan yang old version.. kalau boleh memang aku nak nampak kan suasana 80-an atau 70-an .. tapi aku ni tak lah pandai sangat untuk mendeco rumah.. bukan tak pandai sangat.. tapi memang tak pandai langsung!  certengok akunye kusyen rumah... lebih kurang macam ni bentuk dia..

tahun bila agak-agak korang ley jumpa kerusi macam ni?? awal 90-an atau tahun 80-an kan? hehehe
haa.. kan? kan? kan? memang nampak old pesen kan? ntah aku tak ahu nape aku minat.. mungkin aku nak bangkitkan balik zaman kanak-kanak aku kot.. huhuhu..


haa tapi yang spek ni tak ter include ea... memang aku punya,, memang old pesen.. kalau dulu panggil spek apek cina... tapi ni aku pakai bukan sebab trendy tapi memamg more pada aku nak mencuba...huhuhuhuh..

ok, berbalik pada tajuk.. sebenarnya, aku ni memang agak kaku kalau aku rasa benda yang aku selalu ada.. tak de kat depan mata aku.. huhuhu.. dah 5 tahun dah aku nak pegang nak ada sendiri benda ni... tapi aku tak terbeli lagi.. tapi kali ni aku nekad.. nekad ok, jangan salah baca naked... wakakakaka.. ok.. ini yang aku nak...

haaa..mesti korang macam... yeke minah ni...
serious shit! benar aku ingin memilikinya... sebelum ni aku memang menjahit juga.. cuma tak halus hasil kerjanye.. tapi aku pikir.. duk kat kl ni.. dapat jahit baju sendiri pun dah teramat jimat sangat-sangat... lagi pun kalau tak praktis.. how come to be more perfect kan?lagi satru, aku ni jenis suka nak mem 'begar' baju.. atau apa sahaja.. kalau nak jahit tangan memang payah.. kalau kat kampung, memang terus je bukak mak aku nye mesin dan jahit sendiri bila-bila masa dan  apa sahaja... huhuhu..

tak kan lak aku nak beli yang ghupa ni plak kan...

ni mesin jahit mobile...
aku tak tahu lah tahap keberkesanan dan ketahanan.. macam tak ye je kan... ntah ar.. aku pun kompius... tapi hakikat yang aku tahu aku kalau boleh nak miliki jenis ini...

mesin jahit tangan
meamng very the old pesen... tapi aku memang suka... aku kan memang old pesen.. kalau dapat memang aku happy sangat.. tapi aku tahu hakikat.. benda ni susah dah nak dapat.. tak pe.. aku kumpul duit dulu.. nanti pelahan-pelahan aku usha... insyaAllah.. aku nak juga... sebab aku nak jahit baju aku sendiri lepas ni.. tahu takat jahit baju kurung dengan kurung moden pun cukup la... sebab itu yang aku selalu pakai dan suka pakai.. mana kata nak kebaya.. aku tak terasa sangat gemar.. sebab body aku kan ala-ala kuih pau... bagi aku tak cantik sangat aku pakai kebaya.. aku memang laig suka kurung atau kurung moden..

doa-doakan lah aku akan dapat menda ni ea.. untung-untung aku boleh jahit langsir sendiri nanti.. daru yang bodoh-bodoh nye stayle tak pun jenis scallop yang pernah aku buat satu ketika dulu... tahun 2004 .. lama dah eak? yaAllah lama sangat aku ak menjahit.. rindu nak buat sendiri...

kot sape-sape ada nak jual mesin jahit yang aku nyata kat atas tu... tak kisahlah yang tangan atau yang kaki.. dalam kondisi baik.. rogerlah aku k... mana tahu harga berpatutan aku boleh beli aku beli.. ngeee~.. time kasih kawan-kawan



No comments:

klik iklan ni tak kena bayar pun