Thursday, July 1, 2010

ayaaaaaaahhh .. oooo ayaaaaaaaaaahhh

.
.
kahkahkah

adoi bapak aku ni kan...
dengan dia memang aku tak ley nak kelentong...
memang dia dapat hidu....
mmg aku tak ley nak pusing2 ayat..
kompem aku kena balik.... ekekekekeke
kisah dia macam ni....

ada sekalik tu ayah aku bagi tahu..
ada pak cik suruh dia carik kan calon untuk anak buah pakcik nih..

ayah aku kata..
" ikut hati ayah nak jerk sebut nama kau "

aku jawab...
"abes.. nape nye tak sebut.." walau dalam hati ni.. malasnye laaaa"


ayah aku kata..
"ayah tak suka la pakcik tu.. sebab tu ayah tak sebut"

aku pun saja gatal mulut tanya ..
"budak tu keje apa ayah? "

ayah aku dah betulkan duduk dia.. then dia cakap
" umo dalam 30-an, keje salesman.. bapak dia adik pakcik tu...
pakcik _________"


aku dah berkerut dahi dah..
"yang tinggal kat pokok mangga tu ke ayah? "

ayah aku dah macam pelik
"ye la kot... nape?? "


aku tepuk dahi...

"looooorrr... kenal la ayah.. kawan2 YM gak tu.. selalu gak lepak2 ayah... errrr... tapi tak payah la ayah.. " sambil badan aku ngeliat2 tunjuk kan gaya macam geli geleman..

ayah aku dah pelik...
"nape plaknye?? "

aku pun bukak cerita..
"ayah..abang tu kan..betul la salesman ayah..tapi penah xcident..hurm urat putus 1 la ayaaaaahh.. eh tapi bukan la weng... ok sebenarnya... muka ok laa... sembahyang memang tak tinggal... tapii..... macam lurus bendul sikit la ayah... " jawab aku dengan gaya skalik...

ayah aku pandang aku..
" eh nak ikutkan... budak tu.. memang dah sesuai sangat la dengan kau..."

pulaaakkk...
"eh.. tak nak la... apasal plak??? "

dengan muka tak bersalah ayah aku jawab..
"yela.. ko kata dia lurus bendul... ha... dia LURUS BENDUL.. kau tu pulak "BENGKOK" dah sesuai la tu..".


ceeeeeeettt.... pakcik ali razak.... main kasar nampaaaaaaaaaaakkkkk



3 comments:

~caHaYa MaTaKu~ said...

hakhakhak...aku suke..aku suke... lalallala~~~

hestyrezyuda said...

korok mu suka... ko kenal tak sape???

~caHaYa MaTaKu~ said...

kawan dak petir kan? yg banzaikan dak widad kann?? tul x?? tul kan?? lalalala~~~

klik iklan ni tak kena bayar pun