Friday, December 11, 2009

11 disember 09 detik waktu 0030 am....

mata aku mengantuk sebenarnya.. tapi aku tak tahu ..gelodok hati aku kuat... aku tak tahu nape...siyes....siang tadi ley plak aku teringat kat den mengong tu dgn dosa2 yg dia wat kat aku..dengan pompuan sengal tu sekalik....wat hati aku pedih.. wat hati aku sayu..

aku bertekad untuk jadik wanita yang berdikari.. walau aku tahu hakikatnya aku akan tempang dengan ketiadaan lelaki..sebab Allah dah bagi tahu.. lelaki adalah kelengkapan wanita untuk wanita menjadik kuat dan utuh.. dan wanita adalah pelengkap untuk kehidupan lelaki menjadi sempurna..

petang tadi air mata aku menitis lagi..aku inginkan bahu seseorang untuk aku sandar dan rembis kan air mata yang jatuh...tapi bila aku toleh ke kiri tiada.. kekanan pun tiada..bila aku kalih kebelakang pun tiada...tapi bila aku dongak.. aku nampak langit yang luas terbentang...hanya Allah je yang tahu..bertapa nyilu dan peritnya hati aku pabila tiada sesiapa yang boleh aku peluk untuk aku kurangkan kesayuan..untuk aku mengambil sikit ketenangan...

adakah aku berjaya menjadi seorang perempuan yang berdikari??? doakan aku teman....panggilan dari dia aku terima....dia gembira menceritakan tentang wanita yang bertahta di hati dia... aku senyum... kerana aku turut girang dia bakal bahagia.. aku harap dia bahagia... benar-benar bahagia :)

2 comments:

~caHaYa MaTaKu~ said...

sabar eh kak...setiap yg berlaku adelah hikmah disebaliknya.....
jgn jd mcm moi k....
kuatkan la hati akak...semoga akak dijodohkan org yg betul2 menyayangi akak sepnuh hati.....
just wait...ALLAH dh sediakan jodoh buat kiter......
tabah k.....

nurasyikin.mokhtar a.k.a ieykin baik said...

ilek aje...
x perlu sedih sbb ALLAH tu sentiasa ade terlalu dekat ngan kita...
kerna penglihatan kita yg terbatas
tu sbbnya kta sering alpa kewujudanNYA...MASYAALLAH..

klik iklan ni tak kena bayar pun